شرکت BioWare با انتشار Mass Effect 5 قصد دارد این بار به حالوهوای جدیتر و بالغتر سهگانه اصلی به عرصه بازگردد.
این شرکت قصد دارد از گرافیک واقعگرایانه و فضای روایی متفاوتی نسبت به دیگر پروژههای جدید خود استفاده کند. تصمیمی که نشاندهنده رویکرد متفاوت بایوور نسبت به بازیهای جدیدش است، خصوصا بعد از موفقیت بصری بازی Dragon Age: The Veilguard که استودیو بهتازگی منتشر کرده است.
این عنوان فانتزی با سبک گرافیکی نزدیک به انیمیشن، توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند و احساسات و جزئیات چهرهها را با دقت بیشتری به نمایش بگذارد، مسافکت 5 همچنان به رویکرد واقعگرایانه و فضای جدی خود پایبند خواهد ماند.
مایکل گمبل، کارگردان این پروژه، تاکید کرده که این بازی از جلوههای بصری واقعگرایانه بهره خواهد برد و تا زمانی که او مسئولیت کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد، از این سبک فاصله نخواهد گرفت.
او همچنین در یک پست در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، اشاره کرد که مسافکت همچنان لحن بالغ و جدی سهگانه اصلی را حفظ خواهد کرد. این تصمیم میتواند پاسخی به بازخوردهای متفاوتی باشد که نسخه Andromeda دریافت کرد؛ نسخهای که به خاطر لحن جوانتر و ماجراجویانهترش، انتقادهای زیادی را به همراه داشت و نتوانست به محبوبیت سهگانه اصلی دست یابد.
علاوه بر این، طبق تیزرهایی که طی سالهای گذشته منتشر شده، انتظار میرود نسخه پنجم مسافکت یا هر عنوانی که به این بازی اختصاص داده شود، ماجرای کهکشان راه شیری را قرنها پس از وقایع سهگانه اصلی دنبال کند.
برخی شایعات حاکی از بازگشت حداقل یکی از شخصیتهای محبوب این سری به بازی جدید هستند؛ موضوعی که میتواند برای طرفداران قدیمی سری بسیار هیجانانگیز باشد.
بایوور تاکنون تاریخ دقیقی برای انتشار این بازی اعلام نکرده است، اما احتمال دارد در تاریخ ۷ نوامبر (17 آبان)، روز بزرگداشت N7 Day که روز سالانه هواداران سری Mass Effect است، اطلاعات بیشتری از این پروژه ارائه شود.
برای مطالعه بیشتر، مطلب از عرش تا فرش: داستان سقوط بایوور را در سایت ویجیاتو بخوانید.
source