خودروساز چینی BYD همواره بیشتر از قبل شرکت ایلان ماسک را به چالش می‌کشد. بی وای دی حالا از نظر درآمد هم از تسلا عبور کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل پرحاشیه تسلا، بیش از 10 سال قبل در گفتگویی خودروساز چینی بی وای دی را به تمسخر گرفته بود. از آن زمان تا به حال، بی وای دی رفته‌رفته پله‌های ترقی در صنعت خودرو را طی کرده و به یکی از رقبای اصلی تسلا در بازار جهانی تبدیل شده است. این شرکت چینی حتی برای اولین بار در میزان درآمد از شرکت ایلان ماسک پیشی گرفت.

پیشی‌گرفتن بی وای دی از تسلا از لحاظ درآمد

بی وای دی رشد 24 درصدی درآمد خود در سه‌ماهه سوم سال 2024 را تجربه کرد. درآمد 201.1 میلیارد یوانی (برابر با 28.2 میلیارد دلار) این شرکت کمتر از پیش‌بینی‌ها بود، اما کماکان اختلاف محسوسی با تسلا داشت که در این بازه زمانی 25.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

بی وای دی با پیشی گرفتن از برآوردهای قبلی، با افزایش 11.5 درصدی سود خالص مواجه شد. این خودروساز چینی با سود 11.6 میلیارد یوانی رکوردی تازه در تاریخ خود ثبت کرد و همچنین 1.12 میلیون دستگاه خودرو تمام‌برقی و پلاگین برقی به فروش رساند که این هم در نوع خود بی‌سابقه است. البته در زمینه سود، بی وای دی کماکان از تسلا که موفق به کسب سود 2.2 میلیارد دلاری شد، عقب‌تر قرار دارد.

رقابت بی وای دی و تسلا

بی وای دی و تسلا که حالا رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر دارند، در مدت زمان کوتاهی توانسته‌اند به تهدیدی برای خودروسازان قدمت‌دار نظیر فولکس واگن، فورد، جنرال موتورز و استلانتیس تبدیل شود. در حالی که دو رقیب چینی و آمریکایی توانسته‌اند دستاوردهایی چشمگیر در عرصه خودرو برقی رقم بزنند، خودروسازان مذکور در تثبیت جایگاه‌شان در این عرصه با چالش دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

البته این شرکت‌های تولیدکننده خودرو برقی هم با چالش غریبه نیستند؛ خصوصاً طی چند وقت اخیر که تقاضا برای خودروهای تمام‌برقی سیر نزولی به خود گرفته است. در این بین، بی وای دی به‌خاطر مجموعه گسترده خودروهای هیبرید خود کمتر تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط petese.ir