مدیر ارشد مالی ایکس باکس در مصاحبه جدیدی هیجان خود نسبت به قابلیتهای هوش مصنوعی در زمینه توسعه بازی را نشان داد.
«تیم استوارت»، مدیر مالی ایکسباکس بهتازگی در نشست Wells Fargo TMT درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت بازی صحبت کرد:
از سمت توسعهدهنده، شما به میلیونها دلار در یک بازی فکر میکنید که برای بومیسازی، اسکریپتنویسی، نحوه حرکت بازیکنان از نقطه A به نقطه B و اینکه شخصیتهای NPC دیالوگ داشته باشند یا نه فکر میکنید.
مطلب پیشنهادی:چرا فورتزا بهترین فرانچایز تاریخ ریسینگ است؟ [تماشا کنید]پاسخی به یک ادعای بزرگ
او در ادامه گفت:
هوش مصنوعی میتواند تمام این کارها را انجام دهد. زمانی که به تست بازی فکر میکنیم، میلیونها ربات هوش مصنوعی وجود دارند که میتوانند در سطحی از Minecraft اجرا شوند و مشکل بازی را پیدا کنند. بنابراین این فناوری برای توسعهدهندگان تحولآمیز خواهد بود.
استوارت همچنین به این موضوع باور دارد که هوش مصنوعی میتواند افراد بیشتری را به حوزه توسعه بازی وارد کند.
در ResetEra برخی کاربران درباره اظهارات استوارت صحبت کردهاند. بهعنوان مثال یکی از آنها مینویسد:
استفاده از هوش مصنوعی برای بومیسازی یک بازی نشان میدهد که مایکروسافت تا به مخاطبان بینالمللی خود چندان اهمیتی نمیدهد.
تاکنون برخی افرادشناختهشده صنعت بازیهای ویدیویی درباره هوش مصنوعی صحبت کردهاند. محبوبیت بسیار زیاد این فناوری در سالهای گذشته باعث شده بود تا «هیدئو کوجیما»، خالق افسانهای سری بازیهای متال گیر و Death Stranding اوایل سال جاری میلادی بگوید که انسانها باید بالاتر از هوش مصنوعی باشند و این فناوری بهعنوان خالق هنر نباید جایگرین انسانها شود.
مطلب پیشنهادی:کنسول های بازی قراره از بین برن! [تماشا کنید]کنسولهای بازی به پایان خود نزدیک میشوند
چی به سر بلور اومد؟
source