ویژگی پرطرفدار Parry که در بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده، اکنون به بازی Clair Obscur: Expedition 33 هم راه یافته است.

بازی سکیرو الهام‌بخش بسیاری از توسعه‌دهندگان برای افزودن قابلیت دفع حملات به بازی‌ها شده است. گیوم بروش، کارگردان خلاق این پروژه، در مصاحبه‌ای با مجله Edge (شماره 404) توضیح می‌دهد که چگونه تجربه بازی سکیرو موجب شد تا به فکر پیاده‌سازی قابلیت دفع حملات در یک RPG نوبتی بیفتد. او اشاره می‌کند که هرچند هدفش ساخت یک بازی نوبتی بوده، اما از این سبک بازی‌ها کمی خسته شده بود و به دنبال راهی برای تازه‌تر کردن تجربه‌ی مبارزه بود.

بروش که هم‌زمان با توسعه این عنوان، سرگرم بازی سکیرو بوده، می‌گوید:

عاشق دفع حملات هستم. چرا نتوانم این مکانیک را در بازی خودم داشته باشم؟

این سوال ساده جرقه‌ای بود برای اضافه کردن قابلیت دفع حملات به مبارزات نوبتی بازی، با هدف جذاب‌تر کردن آن برای بازیکنانی که شاید به طور معمول به سبک نوبتی علاقه‌ای ندارند. بروش معتقد است این ویژگی نه‌تنها مبارزات را پویا‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود بازیکنان به جای اجرای یک سری از دستورات از پیش تعیین شده، به انیمیشن‌های حمله توجه کرده و با دقت بیشتری واکنش نشان دهند.

این اولین بار نیست که بازی‌های RPG از این قابلیت استفاده می‌کنند؛ عنوان Super Mario RPG هم به خوبی از این مکانیک بهره برده است. اما در حالی که بسیاری از بازی‌های نوبتی اخیر گرافیک فانتزی یا مینیمالیستی دارند، حالا Expedition 33 با گرافیک واقع‌گرایانه و قابلیت‌های تازه‌ای مثل دفع، جاخالی و حتی پریدن از روی حملات دشمن، رویکردی متفاوت در پیش گرفته است.

بروش در این مصاحبه خاطرنشان کرد که با وجود حفظ استراتژی و ساختار نوبتی بازی، ویژگی‌های جدید می‌تواند به درگیر کردن بازیکنانی کمک کند که معمولا با سبک نوبتی ارتباط برقرار نمی‌کنند. او توضیح داد:

اگر کسی قصد ندارد چنین کاری کند، خودم آن را انجام می‌دهم. هدفم این است که تجربه مبارزات نوبتی را برای افرادی که معمولا از این سبک دوری می‌کنند، جذاب‌تر کنم.

بازی Clair Obscur: Expedition 33 با ترکیب سیستم مبارزه‌ی نوبتی و مدرن که نیازمند واکنش‌های سریع و دقت بالاست، تلاش می‌کند بازیکنان را در تمامی لحظات درگیر نگه دارد.

source

توسط petese.ir