به نظر میرسد گوگل قصد دارد با جدیت بیشتری به مقابله با سایتهای انگل SEO بپردازد. گوگل مقررات خود را در قبال محتواهای انگلی سختگیرانهتر خواهد کرد. این محتواها شامل مقالات و صفحاتی است که ارتباط اندکی با موضوع اصلی سایت دارند اما از الگوریتمهای رتبهبندی گوگل سوءاستفاده میکنند.
گوگل با سایتهای انگل SEO مقابله جدی میکند
به عنوان مثال، یک وبلاگ خبری که کدهای تخفیف خرید آنلاین را در بخشهای پنهان سایت خود قرار میدهد یا یک سایت آموزشی که محتوای بازاریابی وابسته بیربط منتشر میکند، مصداق بارز این نوع محتوا هستند.
در ماه مارس 2023، گوگل اعلام کرد که با این نوع سواستفاده از اعتبار سایت برخورد جدی خواهد کرد. اکنون نیز تأکید کرده است که فرقی نمیکند ناشر، محتوا را خودش تولید کرده باشد یا به شرکتهای ثالث سپرده باشد؛ در هر صورت، این عمل نقض قوانین جستجوی گوگل محسوب میشود.
کریس نلسون، از تیم کیفیت جستجوی گوگل، در یک پست وبلاگی توضیح داد که از زمان اجرای این سیاست، مواردی را بررسی کردهاند که در آنها ممکن است سطوح مختلفی از مشارکت شخص اول وجود داشته باشد، مانند همکاری با شرکتهایی که خدمات تولید محتوا را به صورت سفارشی ارائه میدهند، قراردادهای مجوز، توافقنامههای مالکیت مشترک و سایر قراردادهای تجاری پیچیده. نتایج این بررسیها نشان داده است که صرف نظر از میزان مشارکت شخص اول، ماهیت اصلی این محتوا، یعنی استفاده ناعادلانه و بهرهبرداری از سیگنالهای رتبهبندی سایت اصلی، تغییر نمیکند.
سوءاستفاده از اعتبار یک وبسایت روشهای مختلفی دارد و بسیاری از ناشران مجبور شدهاند دلایل وجود محتوای اسپم در سایتهای معتبر خود را برای عموم مردم تشریح کنند. یک دفاع رایج این است که آنها خودشان این محتوا را تولید نکردهاند.
یک نمونه از این موارد، اتفاقی است که سال گذشته برای Sports Illustrated افتاد. این مجله به دلیل انتشار توصیههای محصول تولید شده توسط هوش مصنوعی در یک بخش جداگانه از وبسایت خود با مشکل مواجه شد. Sports Illustrated در پاسخ به پرسشهای خبرنگاران اعلام کرد که این بررسیها توسط یک شرکت بازاریابی خارجی (شخص ثالث) نوشته شدهاند، نه توسط کارمندان خودشان، و همانطور که بعداً گزارش شد، این نوع محتوای بازاریابی در بسیاری از وبسایتها وجود داشت.
همانطور که مشخص شد، یک شرکت بازاریابی خارجی به نام AdVon Commerce، مقالات توصیه محصول را برای روزنامهی USA Today نیز تولید کرده بود. بهروزرسانی جدید الگوریتمهای گوگل نشان میدهد که یک وبسایت لزوماً نیازی ندارد که به طور مستقیم مسئول تولید محتوا باشد تا جریمه شود.
source
کلاس یوس