هکر بازی GTA 6 به حبس ابد در بیمارستان محکوم شد

هکر ۱۸ ساله بازی GTA 6 که سال گذشته بیش از ۵۰ دقیقه ویدیو از توسعه این عنوان را منتشر کرده بود، با حکم حبس ابد در بیمارستان مواجه شد.

«آریون کورتاج» از آکسفورد که مبتلا به اوتیسم است، یکی از اعضای اصلی گروه هکری بین‌المللی $Lapsus محسوب می‌شود. این گروه تاکنون علاوه بر راکستار گیمز شرکت‌های دیگری از جمله انویدیا و اوبر را هدف قرار داده‌اند و نزدیک به ۱۰ میلیون دلار برای آن‌ها خسارت زده‌اند.


مطلب پیشنهادی:ویجی کست: از جی تی ای تا رد دد؛ چرا بازی‌های راکستار انقدر خوبن؟
ویجی کست: از جی تی ای تا رد دد؛ چرا بازی‌های راکستار انقدر خوبن؟

طبق گفته قاضی، مهارت‌ها و تمایل کورتاج برای انجام حمله سایبری دیگری به این معنی است که او همچنان خطر زیادی برای دیگران خواهد داشت. او اکنون قرار است تا آخر عمر خود را در یک بیمارستان باقی بماند، مگر اینکه پزشکان وضعیت او را دیگر خطرناک تشخیص ندهند.

هکر بازی GTA 6 به حبس ابد در بیمارستان محکوم شد - ویجیاتو

کورتاج سال گذشته با استفاده از آمازون Firestick، تلویزیون هتل و تلفن همراه خود توانست به راکستار نفوذ کند و ۹۰ ویدیو از بازی منتشرنشده و موردانتظار GTA 6 را سرقت کرد. هکر جوان همچنین با نفوذ به سیستم پیام رسانی داخلی Slack راکستار به آن‌ها اعلام کرده بود که اگر تا ۲۴ ساعت آینده با او تماس نگیرند، اطلاعات سرقت‌شده را منتشر خواهد کرد و سپس در یک انجمن با نام کاربری TeaPotUberHacker کلیپ‌ها و کد منبع بازی را منتشر کرد.

این گزارش در حالی اعلام شده که یک استودیو بزرگ صنعت بازی‌سازی نیز در روزهای گذشته با مشکل حمله سایبری مواجه شده است. استودیو Insomniac Games متعلق به سونی که سازنده بازی‌های Marvel’s Spider-Man است، هفته گذشته با حمله باج‌افزار گروه Rhysida مواجه شد و تاکنون اطلاعات بسیار زیادی از پروژه‌های آینده آن‌ها از جمله Marvel’s Wolverine فاش شده است.


مطلب پیشنهادی:داستان بازی ممنوعه‌ای که همه‌جا سانسور شد! [تماشا کنید]وقتی راکستار جنجال به پا می‌کند
داستان بازی ممنوعه‌ای که همه‌جا سانسور شد! [تماشا کنید]


بازی هایی از جی تی ای که کنسل شدن!

اولین بسته الحاقی بازی Starfield در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود - ویجیاتو

source

توسط petese.ir