استودیو Hello Games بالاخره از پروژه بعدی خود رونمایی کرد که یک اثر بسیار جاه‌طلبانه‌تر در قیاس با No Man’s sky می‌باشد. ماجرای لانچ No Man’s Sky هشداری برای استودیو‌های دیگر بود چون بازیکنان به‌شدت منتظر بازی بودند و در نهایت بازی اثری نبود که طرفداران منتظر آن بودند. حال احتمال اینکه Light No Fire نیز در تله مشابه‌ای بیفتد وجود دارد. اما در نظر داشته باشید که تلاش‌های استودیو و شان ماری (Sean Murray) باعث شد بازی به اثری معرکه تبدیل شود. پس می‌شود امیدوار بود که لایت نو فایر نیز از روز اول بازی با کیفیتی از آب در بیاید.

بازی لایت نو فایر چیست؟

محیط بازی لایت نو فایر

لایت نو فایر یک اثر جهان‌باز بسیار چشمگیر قرار است باشد. به نظر می‌آید که استودیو یکی از  درخواست‌های بسیار یکی از بازیکنان را در بازی اجرایی کرده. یک بازی که بر روی سیاره‌ای منحصربه‌فرد با زیست‌بوم‌های متنوع جریان دارد. بازی قرار است بر روی سیاره‌ای به اندازه زمین جریان داشته باشد که بازیکنان در آن به ساخت‌وساز، گشت‌وگذار و بقا باهم می‌پردازند.

نو من اسکای به پلیر‌ها قول یک بازی غول‌پیکر را داده بود که جهان آن به مرور برای بازیکن بزرگتر می‌شد، آن هم با میلیون‌ها سیاره قابل کاوش! در حالی که لایت نو فایر به بازیکنان یک سیاره می‌دهد. برای قیاس بهتر بد نیست به مساحت بعضی بازی‌های بزرگ نیز نگاهی بیندازیم:

  • Skyrim (۳۷.۵ کیلومتر مربع)
  • GTA V ( ۷۵ کیلومتر مربع)
  • The Witcher 3 (۱۲۷ کیلومتر مربع)
  • World Of Warcraft (۲۰۷ کیلومتر مربع)
  • Death Stranding (۵۹۵.۶ کیلومتر مربع)

لایت نو فایر چقدر قرار است بزرگ باشد؟

آیا بازی Light No Fire به سرنوشت No Man's Sky دچار می شود؟ - ویجیاتو

مساحت بازی چیزی حدود ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع است، که اگر بخواهیم با بازی‌ای مثل اسکایریم مقایسه‌اش بکنیم چیزی حدود ۱۳.۵ میلیون برابر آن ‌می‌شود. سیارات موجود در نو من اسکای نیز هر کدام ۱۲۷ کیلومتر مربع هستند که باز سیاره‌ای که در لایت نو فایر داریم ۲.۵ میلیون برابر آن‌هاست.

درست کردن یک سیاره هم‌اندازه زمین به شدت سخت و طاقت‌فرسا است، آن هم برای تیم کوچکی مانند هلو گیمز. قطعا این موارد شرایطی را بوجود می‌آورد که هلو گیمز باز هم قربانی جاه‌طلبی خود می‌شود. اما از طرفی دیگر، اگر سازندگان نو من اسکای بتوانند از پس این پروژه برآیند، با اثری جذاب و خاص روبرو هستیم.

مورد دیگری که باعث می‌شود لایت نو فایر بازی جاه‌طلبانه‌ای باشد سخن شان ماری در مورد حجم کوه‌ها بود، کوه‌هایی که بعضی از آن‌ها از اورست هم بزرگتر هستند. برخی از منابع اذعان داشته‌اند که سفری به دور اورست حداقل ۲ ماه طول می‌کشد. پس بازیکنان می‌توانند در چنین جهان عظیمی سال‌ها وقت بگذرانند.

درس‌هایی که سازندگان از نو من اسکای آموخته‌اند

اکشن بازی لایت نو فایر

لایت نو فایر در حال حاضر ۵ سال است که در دست ساخت است و تریلری که در گیم آواردز ۲۰۲۳ نشان داده شد بسیار چشمگیر بود. بزرگترین مشکل می‌تواند این باشد که بازی مانند نو من اسکای در لانچ ابتدایی بسیار خالی و بدون محتوا باشد. سال‌ها آپدیت‌های فراوان و پرمحتوا عرضه شدند تا گند لانچ بد بازی را بشورند و ببرند. اگر تیم سازنده درس خود را آموخته باشد می‌توانیم امیدوار باشیم لایت نو فایر به سرنوشت نو من اسکای دچار نشود.

هواداران هلو گیمز معتقدند شان ماری درس خوبی آموخته و قولی نداده که او و تیم ساخت بازی نتوانند از پس آن برآیند. لایت نو فایر به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود اما یک چیز مشخص است. در هنگام عرضه یا اثری بسیار موفق می‌شود یا یک ناکامی به تمام معنا. باید دید که آن زمان طرفداران از بازی چه استقبالی خواهند کرد.

خب دوستان نظر شما چیست؟ به نظر شما این بازی مانند نو من اسکای به یک اثر ناامیدکننده تبدیل می‌شود؟ یا بازی یک شاهکار مانند قول سازندگان به ما خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط petese.ir