سایت خبری ورج گزارش داده که مایکروسافت برای تولید اولین کنسول دستی ایکس باکس، با شرکت ایسوس همکاری می‌کند. این اقدام با برنامه‌های داخلی مایکروسافت برای تولید کنسول نسل بعدی در حدود سال ۲۰۲۷ تفاوت دارد.

جز کوردن، یکی از افشاگران مطرح حوزه فناوری، خبر از عرضه کنسول بازی دستی ایکس باکس در اواخر سال جاری میلادی داده است. نکته قابل توجه اینکه مایکروسافت این کنسول را در داخل شرکت تولید نخواهد کرد، بلکه با یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در بازار رایانه‌های شخصی قرارداد همکاری بسته است. تام وارن از وب‌سایت ورج، هویت این شرکت مرموز را فاش کرده است.

ایسوس سازنده کنسول دستی ایکس باکس خواهد بود

بر اساس گزارش‌های اولیه، این پروژه در داخل مایکروسافت با نام رمزی پروژه Keenan شناخته می‌شد، اما تام وارن تصحیح کرد که نام واقعی آن Kennan است.

ظاهراً، این پروژه بخشی از تلاش‌های مایکروسافت برای پر کردن فاصله بین کنسول‌های ایکس‌باکس و پی‌سی است، هدفی که با شعار تبلیغاتی «این یک ایکس‌باکس است» به وضوح قابل مشاهده است. و شرکتی که امتیاز تولید این کنسول مرموز را به دست آورده، ایسوس است.

ایسوس به عنوان یک گزینه مطلوب برای همکاری در تولید کنسول دستی ایکس باکس مطرح است. این شرکت، با عرضه کنسول دستی ROG Ally، از پیشگامان عرصه کنسول‌های دستی با طراحی مبتنی بر استیم دک به شمار می‌رود.

کنسول دستی ROG Ally X ایسوس
کنسول دستی ROG Ally X

کنسول دستی ROG Ally X به جای ارائه یک تراشه جدید، بر رفع نواقص طراحی نسخه قبلی تمرکز داشته است. در حال حاضر، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ایسوس در حال توسعه یک کنسول دستی با برند ایکس باکس است. این دستگاه، به عنوان یک محصول مورد تأیید مایکروسافت، از نسخه بهینه‌سازی شده ویندوز 11 بهره خواهد برد.

عملکرد این کنسول دستی، به پردازنده آن وابسته خواهد بود. با توجه به سابقه همکاری ایسوس با AMD، می‌توان انتظار داشت که از یک تراشه سری Ryzen Z2 در این دستگاه استفاده شود. در میان گزینه‌های موجود، Ryzen Z2 Go به دلیل قدرت پردازشی محدود، گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد. بنابراین، انتخاب بین Ryzen Z2 و Ryzen Z2 Extreme محتمل‌تر است.

پردازنده Ryzen Z2 Extreme، با بهره‌گیری از هسته‌های Zen 5 و Zen 5c، برای کنسول‌های دستی ایده‌آل خواهد بود. هسته‌های Zen 5c می‌توانند به وظایف پس‌زمینه اختصاص داده شوند و در نتیجه، عمر باتری دستگاه را افزایش دهند.

یک تراشه 8 هسته‌ای/32 واحد محاسباتی Strix Halo می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد، اما استفاده از آن در یک کنسول دستی نیازمند کاهش قابل توجه فرکانس کاری، سیستم خنک‌کننده قوی و باتری پرظرفیت خواهد بود. در غیر این صورت، با دستگاهی مشابه Acer Nitro Blaze 11 مواجه خواهیم شد که از نظر عملکرد و مصرف انرژی، برای یک کنسول دستی مناسب نیست.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir