شرکت یوبی‌سافت در ماه نوامبر ۲۰۲۴، با یک شکایت مواجه شد که پس از تعطیلی بازی آنلاین The Crew انجام شده بود.

این شکایت به دلیل تعطیل شدن این بازی که باعث شده بود بازیکنان دیگر به آن دسترسی نداشته باشند، به دادگاه کشیده شد. در این پرونده، شاکیان ادعا کردند که یوبی‌سافت بازیکنان را فریب داده و آن‌ها را به این باور رسانده است که با خرید این بازی، مالکیت دائمی آن را به‌دست می‌آورند.

یوبی‌سافت در پاسخ اعلام کرد که بازیکنان تنها مجوزی برای بازی کردن بازی خریداری کرده‌اند، نه مالکیت آن. این شرکت تاکید دارد که در زمان خرید، بازیکنان به‌وضوح آگاه بوده‌اند که در واقع مجوزی برای استفاده از بازی به‌طور محدود خریداری کرده‌اند. در جدیدترین به‌روزرسانی از این پرونده، تیم حقوقی یوبی‌سافت دوباره بر این موضوع تاکید کرد و شاکیان با اصلاحات جدیدی به این ادعاها پاسخ دادند.

اخیرا در اسنادی که توسط سایت Polygon منتشر شد، تیم حقوقی یوبی‌سافت درخواست کرد که این پرونده از دادگاه کالیفرنیا رد شود. آن‌ها تاکید کردند که مشتریان از مزایای معامله خود بهره‌مند شده‌اند و در زمان خرید به‌وضوح متوجه شدند که تنها مجوزی برای بازی خریداری می‌کنند. طبق ادعای اولیه شاکیان، یوبی‌سافت به‌طور نادرست بازیکنان را فریب داده و به آن‌ها گفته که مالکیت بی‌قید و شرط بازی را خریداری می‌کنند.

اما در اصلاحات اخیر این شکایت دسته‌جمعی، شاکیان به قانون کارت‌های هدیه در کالیفرنیا استناد کرده‌اند. طبق این قانون، کارت‌های هدیه نباید منقضی شوند، اما اعتبارهای درون‌بازی که بازیکنان در زمان تعطیلی بازی The Crew داشتند، از بین رفت. این امر باعث شده که شاکیان ادعا کنند که ارز دیجیتال آن‌ها دزدیده شده است.

همچنین در ژانویه 2024، فیلیپ ترمبلی، مدیر بخش اشتراک‌های یوبی‌سافت، به‌طور عمومی اظهار داشت که صنعت بازی به‌سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده است و بازیکنان باید با این واقعیت کنار بیایند که بازی‌هایشان را نمی‌خرند، بلکه تنها مجوزهای محدودی برای بازی کردن آن‌ها را به‌دست می‌آورند. این اظهارات هنوز هم در فضای مجازی مورد تمسخر و انتقاد قرار گرفته است.

حالا با اصلاحات جدید در این پرونده، یوبی‌سافت فرصت جدیدی برای پاسخ دادن به شکایت‌ها دارد. تا تاریخ 29 آوریل 2025 (9 اردیبهشت)، منتظر اخبار جدید در این خصوص خواهیم بود.

source

توسط petese.ir