استودیوی سی دی پراجکت رسما تایید کرد که بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ روی سوییچ ۲ از فناوری DLSS انویدیا بهره خواهد برد.

این بازی یکی از عناوین بزرگ زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ ۲ است و توجه زیادی را به خود جلب کرد.

طی رویداد اخیر در لندن، تیم Digital Foundry موفق به تجربه نسخه‌ای در حال توسعه از بازی شد. این نسخه که به صورت آزمایشی نمایش داده شد، به وضوح نشان داد که از نسخه‌ای خاص از DLSS بهره می‌برد که برای سخت‌افزار جدید نینتندو و هسته‌های Tensor شرکت انویدیا طراحی شده است.

فناوری DLSS (Deep Learning Super Sampling) با استفاده از هوش مصنوعی، وضوح تصویر را از سطح پایین‌تر به کیفیت بالاتر ارتقا می‌دهد. این کار باعث می‌شود بازی‌ها با نرخ فریم بهتر و مصرف پردازشی کمتر اجرا شوند. در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ روی کنسول سوییچ ۲، از چهار حالت DLSS بهره می‌برد: حالت‌های کیفیت (Quality) و عملکرد (Performance) در هر دو حالت دستی و داک‌.

اما در حالت متصل به تلویزیون، بازی دو گزینه برای اجرا دارد:

  • حالت کیفیت با وضوح 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • حالت عملکرد با نرخ 40 فریم بر ثانیه

در حالت دستی، حالت کیفیت همچنان هدف 30 فریم را دنبال می‌کند، اما حالت عملکرد به وضوح 720p کاهش پیدا می‌کند و هدف 40fps را دارد.

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ روی سوییچ ۲ را می‌توان به عنوان یک بازی معیار برای بررسی قدرت گرافیکی کنسول در نظر گرفت. استفاده هم‌زمان از DLSS و مقیاس‌گذاری داینامیک رزولوشن (DRS) به این بازی کمک می‌کند تا ظاهر گرافیکی جذاب خود را حفظ کند، حتی با محدودیت‌های سخت‌افزاری کنسول دستی.

استفاده از DLSS در این عنوان، اولین نمونه رسمی از به‌کارگیری این فناوری در یکی از بازی‌های زمان عرضه سوییچ ۲ است. این موضوع نویدبخش آینده‌ای روشن برای دیگر بازی‌های گرافیکی روی کنسول نینتندو خواهد بود.

source

توسط petese.ir