استودیوی بانجی، تایید کرد که بخشی از آثار هنری استفاده‌شده در نسخه آلفای بازی Marathon بدون کسب اجازه از یک هنرمند مستقل وارد پروژه شد.

موضوع مورد بحث نخستین‌بار توسط فرن هوک، هنرمند اسکاتلندی با نام کاربری 4nt1r34l در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) مطرح شد. او با انتشار مجموعه‌ای از تصاویر و مقایسه آن‌ها، ادعا کرد که طراحی‌های محیطی استفاده‌شده در نسخه آزمایشی بازی، به‌وضوح از پوسترهایی که در سال ۲۰۱۷ طراحی کرده، برگرفته شده‌اند.

هوک در پست‌های خود نوشت:

اگرچه بانجی الزامی به همکاری با من نداشته، اما شگفت‌آور است که آثارم به‌حدی قابل استفاده بوده‌اند که بدون پرداخت حق‌الزحمه یا حتی اشاره به نامم، در بازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مدتی کوتاه پس از انتشار این مطالب، استودیو در بیانیه‌ای رسمی در سرور دیسکورد بازی Marathon اعلام کرد که پس از بررسی‌های داخلی، مشخص شده یک عضو پیشین تیم هنری شرکت، این آثار را در قالب فایل‌های گرافیکی وارد بازی کرده و تیم فعلی از این اقدام بی‌اطلاع بوده است. همچنین گفته شده این فرد دیگر در بانجی فعالیت ندارد.

همچنین استودیو همچنین اعلام کرد که با فرن هوک تماس برقرار کرده و متعهد است برای جبران این اتفاق، اقدام مناسب انجام دهد. طبق گفته‌ شرکت، روند بازبینی دارایی‌های گرافیکی بازی آغاز شده و سازوکارهای دقیق‌تری برای مستندسازی آثار هنری در دستور کار قرار گرفته تا از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

باید این موضوع را نظر داشت، در دنیایی که طراحی‌های هنری نقش کلیدی در تجربه بصری بازی‌ها ایفا می‌کنند، احترام به خالقان این آثار نباید نادیده گرفته شود.

بازی Marathon قرار است در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۵ (1 مهر 1404) برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس، رایانه‌های شخصی منتشر شود. بانجی این عنوان را یک محصول پریمیوم معرفی کرده و گفته می‌شود قیمت نهایی بازی حدود ۴۰ دلار خواهد بود.

نظر شما درباره این خبر چیست؟

source
کلاس یوس

توسط petese.ir