مدیرعامل شرکت IO Interactive در مصاحبه‌ای تازه عنوان کرد تغییر رویکرد این استودیو در مدیریت منابع باعث شد بودجه بازی Hitman 3 یک پنجم نسخه ۲۰۱۶ باشد.

شرکت IO Interactive شاید معدود نمونه‌ها باشد که حتی با وجود بازسازی‌ها و تعدیل‌های فراوان در کل صنعت بازی‌های ویدیویی، توانست رو به جلو حرکت کند و علاوه بر کسب موفقیت، ساختار سازمانی خود را با تاسیس استودیوهای بیشتر گسترش دهد.

شرکتی که سال‌هاست به عنوان خالق و سازنده سری مشهور «هیتمن» شناخته می‌شود، هم‌اکنون روی بازی مورد انتظار 007: First Light کار می‌کند؛ اثری جدید از فرنچایز جیمز باند که یکی از متفاوت‌ترین رویکردها از مامور افسانه‌ای MI6 را ارائه خواهد داد.

مدیرعامل کنونی این شرکت یعنی Hakan Abrak در مصاحبه با The Game Business حرف‌های جالبی درباره مسیر تیم و فراز و نشیب‌های آن زده است. ابرک گفت پس از عرضه بازی Hitman: Absolution در سال ۲۰۱۲ میلادی که تهیه‌کننده اجرایی آن بود، استودیو فهمید که باید عادت سرمایه‌گذاری غیرضروری و ولخرجی در منابع توسعه را کنار بگذارد.

من قسم خوردم هرگز توالت‌های جدید نسازم.

با خودمان می‌گفتیم «فقط توالت جدید می‌سازیم». درست؟ ما برای همه چیز یک نوع جدید می‌ساختیم و این کار اضافه بود.

وقتی IO کار روی نسخه ریبوت هیتمن یا همان هیتمن ۲۰۱۶ را آغاز کرد، تصمیم گرفت توسعه آن را حول «محتوای هوشمندانه و متراکم» متمرکز کند و سیستمی بسازد که حالا از آن با نام The Brick System یاد می‌کند. استودیوی IO Interactive در نتیجه توانست سیستم‌ها و منابعی خلق کند که می‌شد به آسانی آنها را برای نسخه‌های بعدی بازتعریف کرد و گسترش داد.

نتیجه چنین کاری، کاهش قابل توجه بودجه نسخه‌های بعدی بود، چون بخش زیادی از کار قبلا انجام شده بود. اما در عوض بازخوردها بهتر از قبل شد. ابرک در این باره گفت:

بدون این که دقیق شوم، هیتمن ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ میلیون دلار، هیتمن ۲ شاید ۶۰ میلیون دلار و هیتمن ۳ حدود ۲۰ میلیون دلار بودجه داشت.

و هیتمن بیشترین امتیاز متاکریتیک را دریافت کرد. امتیازها به ترتیب ۸۵ و ۸۴ و ۸۷ در متاکریتیک بود.

ابرک اشاره کرد که پروژه بعدی یعنی 007: First Light بودجه بیشتری خواهد داشت که با توجه به نام پشت آن، مسئله غافل‌گیرکننده‌ای نیست. اما با همان دیدگاه یکسان نسبت به مسئله طول عمر و دوام محصول ساخته خواهد شد.

source

توسط petese.ir